BELAJAR SEO TERKINI DENGAN FUAD LATIP

Friday, July 4, 2008

Belajar SEO: TEKNIK SEO FUAD LATIP


RAHSIA YANG TIDAK PERNAH DIBONGKARKAN: TEKNIK SEO FUAD LATIP
Ini adalah blog saya untuk menerangkan pasal seo terkini saya.
BELAJAR SEO BERSAMA FUAD LATIP

Ok. Saya tidak perlu jelaskan panjang-panjang sebenarnya di laman web belajar seo ini. Semua teknik saya telah didedahkan. Tetapi hanya kepada mereka yang boleh masuk ke private thread sahaja.
1. SEO Jomseminar
2. Seminggu Satu Niche Website: Apa Yang Fuad Latip Lakukan Setiap Minggu.

SEO masa kini adalah mencabar. Jika saudara lakukan SEO untuk website, ia agak sukar. Tips saya di dalam belajar seo untuk mereka yang ingin menyertai SEO di mana-mana pertandingan adalah:

SEOkan webpage saudara satu persatu. Bukan website sahaja.


CTH BACKLINK YANG BERKUALITI
(Klik gambar untuk besarkan)

Inilah perkara yang saya rasa masih ramai tidak mengambil penting perkara ini.

Jika buat backlink, jangan sahaja backlink ke website. Tetapi buat juga backlink ke webpage. IA AKAN LEBIH NATURAL kerana sesetengah artikel hanya releven dengan artikel di webpage. Bukan website.

Saudara hantar komen diblog orang yang PR tinggi di artikel mereka iaitu webpage. TETAPI TIDAK KENA LANGSUNG KALAU SAUDARA BACKLINK KE WEBSITE SAUDARA kerana pastinya tidak 100% relevan kerana ada post lain dalam website yang bercerita tidak 100% niche dengan keyword yang dibincangkan dengan webpage blog orang lain tersebut.

Sepatutnya saudara backlink ke webpage saudara yang berkaitan. Bukan website.

SERP TIDAK STABIL.
Kesan daripada backlink ke website, SERP tidak stabil. Jika saudara backlink ke webpage barulah ia akan stabil dan SANGAT NATURAL kerana tidak semua website yang saudara letak link saudara relevan dengan keseluruhan website saudara.

CTH MUDAH FAHAM.
Saya fuad seorang pensyarah dan melakukan Internet biz. Saya bekas student UM. Saya ada adik beradik dan kawan-kawan sekolah, satu universiti, kawan-kawan internet dan sebagainya. LIHAT BAGAIMANA BACKLINK SAYA DARIPADA SEMUA ORANG INI.
1. Mak saya kenal saya : saya adalah anak mak saya.
2. Adik beradik kenal saya : saya adalah adik mereka. (saya anak bongsu...jadi saya sentiasa jadi adik).
3. Kawan-kawan sekolah saya kenal saya: kawan satu kelas, kawan satu asrama, kawan satu sekolah.
4. kawan-kawan UM kenal saya: saya satu matrik, saya satu course degree dan master, saya satu kolej dengan mereka.
5.kawan-kawan kerja kenal saya: saya sama kerja dengan mereka.
6. Kawan-kawan internet: saya ada blog, saya melakukan internet biz dan macam-macam.
7. Pelajar kenal saya: saya mengajar mereka.

Lihatlah begaimana saya dapat backlink saya sebagai fuad latip. Semua tidak kenal saya secara keseluruhan (website). Mereka kenal saya perkara-perkara yang saya ada kena mengena dengan mereka (webpages). Lalu saya mendapat backlink dari webpage mereka ke webpage saya yang ada relevan.

INGAT!!!:
Lakukan backlink ke webpage saudara yang berkaitan. Bukan website.

RAHSIA SEO SUDAH TERBONGKAR. LAKUKAN SEKARANG UNTUK PERTANDINGAN SEO ANDA.

No comments: