BELAJAR SEO TERKINI DENGAN FUAD LATIP

Thursday, July 3, 2008

Belajar SEO: apakah sitemap?

Apakah sitemap?

Di dalam Belajar SEO hari ini, kita akan bincangkan sitemap.

Ok. Dengan ayat yang mudah, sitemap merupakan peta laman web saudara. Sitemap membantu crawler enjin pencari untuk menjelajah semua laman web yang berada di dalam web hosting saudara. Ia menyenangkan crawler kerana crawler mempunyai satu penunjuk arah semasa ia mengambil maklumat laman web saudara.

Dengan Belajar SEO cara ini, laman web saudara lebih cepat dan mudah untuk disenaraikan di enjin pencari tanpa perlu menghantar laman web satu persatu ke enjin pencari.

Di dalam Belajar SEO, Saudara boleh download secara percuma di sini untuk membina fail sitemap.xml untuk enjin pencari google dan juga boleh ditukarkan kepada urllist.txt untuk enjin pencari yahoo.

Saudara hendaklah meletakkan fail sitemap.xml dan juga urllist.txt ini ke dalam web hosting saudara. untuk Belajar SEO Jika menggunakan google, masuk ke menu sitemap dan tambahkan domain saudara serta aktifkan sitemap ini.

Jika menggunakan yahoo di dalam Belajar SEO, gunakan ruang submit site untuk menghantar URL penuh fail urllist.txt yang saudara bina menggunakan perisian percuma tadi.

Saudara guna dan saudara akan nampak perubahannya.


Salam hormat dari saya
Fuad Latip
http://belajar-seo-terkini.blogspot.com

Related Article:
Belajar SEO: Belajar SEO terkini



Technorati Tags:
,

Flickr Tags:
,

Del.icio.us Tags:
,

Furl Tags:
,


1 comment:

Unknown said...

You are providing me Search Engine Optimization details,and i also need to share with you my topic:Ethical SEO Services :-
Ethical SEO Services for more information please visit:-
http://www.wildnettechnologies.com/seo-company-india/ethical-seo-services.htm